close

01:09
продукція «детройтской трійки» здасть позиції
Світова автомобільна криза продовжується Серпень для всієї Європи і не тільки для неї став місяцем розчарувань і втрат, а вересень став місяцем згасаючих надій.

І якщо раніше була ще хоч найменша надія, що ринок повернеться до позитивної динаміки, то за підсумками вересня про це навіть не доводиться мріяти.

Нагадаємо, що в серпні майже на всіх найбільших авторинках Європи продажі впали: у Франції - на 7,1%, у Німеччині - на 10,4%, у Великобританії - на 18,6%, в Італії - на 26,4%.

Також «здали» найбільші азіатські ринки, другий і одинадцятий за величиною у світі, на яких була розрахована компенсація зниження попиту з боку західних країн. Вони повною мірою відчули на собі світову фінансову кризу, високий рівень інфляції й дороге пальне, що, природно, відбилося й на авторинку. Отже оптимістичні надії світових автовиробників не виправдалися. Природно, вони відразу ж переключилися на автомобільні ринки, що швидко розвиваються, на яких криза не відбилася значною мірою, а саме Росії, Бразилії і країн Близького Сходу. Проте цього все одно б не вистачило для компенсації різкого уповільнення світової автокризи. А тут ще й на російському ринку сталося погіршення ситуації. Вже зараз можна припустити, що можливе повторення українського сценарію розвитку подій. Принаймні, російський ринок акцій вже значною мірою відчув нестабільність ситуації і відреагував зниженням основних індексів. А це означає, що банки можуть вжити заходів щодо захисту своїх інвестицій, посилити видачу кредитів і підняти процентні ставки. Як відомо, в Україні це привело до втрати автомобільним ринком динаміки зростання.

Нагадаємо, що український ринок так і не оговтався від такого потрясіння. За великим рахунком банки й сьогодні не дають йому піднятися з колін, поступово посилюючи свою кредитну політику. Це вже призвело до 13-відсоткового спаду кількості автокредитів у серпні, що зменшило їх частку на ринку до 39 відсотків від загальної маси авто, що продавалися, в порівнянні з початком року, коли це число деколи доходило до 70 відсотків.

А тут ще й американський ринок обвалився, що зовсім не може порадувати автоконцерни, що і без того балансують на грані. Згідно з матеріалами агентства Bloomberg, продажі нових легкових автомобілів (включаючи корпоративних клієнтів) у вересні 2008 року впадуть до рівня більш ніж 15-річної давності, склавши 1,05 млн штук. Останній раз такий обсяг продажів був зафіксований у лютому 1993 року. У порівнянні з вереснем 2007 року спад складе 19,7%, з серпнем 2008 р. - 15,7%.

За розрахунками Bloomberg, продукція «детройтской трійки» здасть позиції і займе 47,1% ринку в порівнянні з 51,9% у вересні 2007 року. При цьому продажі Chrysler скоротяться на 36,5% в порівнянні з показниками річної давності, Ford - на 25,1%, General Motors - на 23,9%. Агентство також прогнозує, що продажі Honda, Nissan і Toyota – основних представників зарубіжного автопрома в США – також скоротяться на 6, 12 і 18 відсотків відповідно.

Отже в найближчому майбутньому чекати поліпшення ситуації було б, напевно, безглуздо, оскільки все вказує на зворотне. Можна навіть припустити, що не всі компанії зможуть пережити загальносвітову кризу.

Источник: autonews.rbc.ua  
Просмотров: 596 | Добавил: 1976 | Рейтинг: 0.0/0